Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Předchozí deska cílila na již skoro zapomenuté emoce spjaté s reinkarnací starých HELLOWEEN. S výjimkou titulní skladby se ale nakonec ubírala svým vlastním směrem a nepochybně šlo o zajímavou nahrávku. Aktuální počin zavání o trochu víc esencí PINK CREAM 69 a PLACE VENDOME. To není nic překvapivého. Zatímco na předchozím albu se Kai Hansen autorsky podílel na více jak polovině skladeb, na „Light of Dawn“ podepsán není a převážná většina písní pochází z autorského pera Dennise Warda. Hansen měl v posledním roce spoustu práce se svou domácí kapelou, nové album, dlouhé turné, které navíc jeli společně s HELLOWEEN. Ono to na druhou stranu ani není ke škodě, v posledních deseti letech se již z jeho hudby vytratila jakákoliv invence a jen opakoval sebe či jiné. Na aktuální desce se tak jeho slyšitelného příspěvku dočkáme pouze v sólových partiích, kde se jeho strunohra nezapře.
UNISONIC byl především o návratu Michaela Kiskeho na metalové kolbiště, nepočítáme-li nějaké to hostování u Sammetha a vesměs rockové PLACE VENDOME. Osobně se mezi jeho obdivovatele nepočítám a ze staré tvorby se nejraději vracím k „Pink Bubbles Go Ape“ a „Chameleon“, kde se svými výškami začal mnohem více pracovat. Ostatně i v PLACE VENDOME byl jeho hlas zcela v pořádku. Jenže Michaelův ječák je ceněný exportní artikl německé metalové scény a tak to jednoho dne přijít muselo. Aktuální UNISONIC je (naštěstí) zcela v režii Warda a závratných výšek z Kiskeho hrdla, které slyší snad už jen kytovci a netopýři, se dočkáme jen příležitostně.
Ward s UNISONIC v podstatě dělá chytrý komerční tah. Je majoritní autor hudby, ale nejviditelnější osoby jsou „maskoti“ speed metalu Kiske a Hansen. Budiž mu to přáno, s PINK CREAM 69 se nikdy nedočkal podobného úspěchu, jako jeho konkurenti. Alba „One Size Fits All“ a „Games People Play“ byla plán parádního materiálu, avšak odchod Derise byl pro kapelu hodně bolestný. Nicméně i pozdější tvorba určitě stojí za pozornost. Vraťme se však zpět do současnosti k albu „Light Of Dawn“.
Samotný rozjezd „Your Time Has Come“ jakoby z konce osmdesátých let odkudsi z Hamburku vypadnul. Dalo by se však říct, že nová deska začíná až od druhé skladby. Výstavní kousek „Exceptional“ a hned následná „For The Kingdom“ ukazují tu nejlepší tvář kapely. Hlavní přednost novinky nacházím hlavně v melodických, rockově laděných skladbách. UNISONIC pokračuje přesně tam, kde je to pro PLACE VENDOME už příliš hutné. Aktuální deska je jako PLACE VENDOME v rychlejším rytmu a s ostřejšími kytarami, to je určitě pozitivum.
Druhá polovina alba již postrádá podobný třpytivý moment jako první s „Exceptional“, ale úroveň si udržuje a v melodicko-metalové jízdě nepolevuje („Throne Of The Dawn“). U „Manhunter“ marně hledám Hansena mezi autory hudby, přestože nosný riff doslova vyzařuje paprsky gama. Jinak je to poslední zábavná věc, než album ukončí nezáživná utahaná balada.
Celkově vzato je novinka UNISONIC povedený materiál, který se příjemně poslouchá. Na zadek nikoho neposadí, ale své kouzlo má. Uvidíme, jestli bude i nějaké do třetice a jak to bude s touto „all-star“ kapelou dál. Vzhledem k úspěchu, který v současnosti zažívá, bych očekával, že se železo bude kout, dokud je žhavé.
UNISONIC podruhé. Kiske za mikrofonem, Hansen pro rychlejší sóla, několik povedených skladeb. I tentokrát je to povedený materiál, který určitě stojí za (nejeden) poslech.
1. Venite 2.0
2. Your Time Has Come
3. Exceptional
4. For The Kingdom
5. Not Gonna Take Anymore
6. Night Of The Long Knives
7. Find Shelter
8. Blood
9. When The Deed Is Done
10. Throne Of The Dawn
11. Manhunter
Otázkou pro Portugalců GAEREA je, zda jejich black metal má být vizí osobitě vzletné formy, nebo je to jen teatrální snaha o dramatičnost. Té je totiž na aktuální desce opravdu hodně. A čeho je moc, toho je příliš. Minulá deska se mi zamlouvala více.
Další technický death metal. Povedený debut skupiny, za kterou stojí hudebníci se zkušenostmi, třeba bývalý bubeník FALLUJAH. I díky klavírním partům hodně rozmanité a proměnlivé dílo startuje zajímavou tematickou trilogii. Budu sledovat.
Metalovější souputníci Vesničanů z města Ioanniny se hlásí s nádherně eklektickou metalovou kolekcí, která s chutí kloubí hard rock, heavy metal, stoner a pulzující řecké folkové party. Dominuje bublavá basa, výrazné perkuse a nápadité delší kompozice.
Kto pamätá, že Poly natočil akustickú dosku už v roku 1992? Z toho pohľadu je projekt POLY NOIR ďalšou z odbočiek v kariére polyhistora. "Noir country" s priznanými inšpiráciami a Polyho charakteristickou poetikou (objaví sa aj Joe!) stojí za vypočutie.
Guilty pleasure pokračuje, děcka už jsou skoro dospělá a furt je to fackování baví. Musí, mají to ve smlouvě. Na plac se vrací Silver, zvraty jsou čím dál (tragi)komičtější, ale tvůrci to napětí stále dokážou šponovat. Jak dlouho ještě, proboha?!
Němci nezapřou inspirace od NILE, již název v podobě egyptského boha chaosu k tomu ostatně odkazuje. A tak nám servírují vydatnou porci technicky pojatého a orientálním folklórem kořeněného death metalu. Je to poctivě uklohněné, takže docela lahůdka.
Neuvěřitelných 26 let od minulé desky a přesto jako by THE JESUS LIZARD vůbec nezestárli. Suverénní návrat ve znamení typických hutných noiserockových struktur a stále je to správně surový underground, byť si skupina samozřejmě nese svůj status kultu.